Aρχείο ετών
νέα
πρόγραμμα
ομάδες-πληρώματα
άλλες ομάδες
βαθμολογία
ιερά τέρατα
Ράλλυ Ισπανίας
ωράριο
ιστορικό
νέα αγώνα
συμμετοχές
αποτελέσματα
φωτογραφίες
ανασκόπηση

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Kεντρική Σελίδα  / WRC  / Πρόγραμμα  2024  / Ράλλυ Ισπανίας  / Νέα Αγώνα  / Αρθρο

Ράλλυ Ισπανίας:  Και συνεχίζει…

Χωρίς αγχος και χωρίς να έχει την πίεση των βαθμών, ο Sebastien Loeb κατάφερε σήμερα να εδραιωθεί στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης του Ράλλυ Ισπανίας, και πλέον με τη σημαντική διαφορά από τον δεύτερο Petter Solberg να αγγίζει το ένα λεπτό, μοιάζει με το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τη νίκη στην Ισπανία. Ο Γάλλος επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, ξεκίνησε από την πρώτη ειδική οδηγώντας στο όριο, γνωρίζοντας ότι ο Sebastien Ogier θα τον πίεζε για πολλούς και διαφόρους λόγους. Όντως, ο συμπατριώτης του πίεσε στο όριο, προσπαθώντας να μειώσει τη μεταξύ τους διαφορά, αλλά αυτόν τον οδήγησε σε ένα λάθος, με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός διεκδίκησης της νίκης, αλλά και δεκάδας! Βλέπετε, ο Ogier βγηκε από το δρόμο, χτύπησε το πίσω μέρος της C4 σε μία μπαριέρα και κατέστρεψε την ανάρτηση της C4 και τέθηκε εκτός μάχης.

Έτσι, ο Loeb κέρδισε τις 4 από τις 6 σημερινές ειδικές, αφού απελευθερωμένος από το άγχος των βαθμών, οδήγησε στο όριο, χωρίς να αναλογιστεί το κόστος και δικαιώθηκε. Εκτός από τον Ogier κανείς δεν έδειξε ικανός να ακολουθήσει το ρυθμό του. Ούτε και ο Dani Sordo, ο οποίος πριν από τον αγώνα δήλωνε ότι θα διεκδικήσει την πρώτη του νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Ο Γάλλος επτάκις Πρωταθλητής έδειξε από την εναρκτήρια ειδική του σκέλους το δρόμο στους υπολοίπους και δεν είχε κανένα πρόβλημα σε όλη τη διάρκεια του να τους ελέγξει. Με αυτόν τον τρόπο, ο Γάλλος περνάει και ένα πολύ διακριτικό, αλλά σημαντικό και εμφανές μήνυμα στους αντιπάλους του, εν όψει της νέας χρονιάς. Με λίγα λόγια, ο Loeb υπενθυμίζει ποιος είναι το αφεντικό.

Με τον Ogier εκτός μάχης, ο Petter Solberg δεν έχασε την ευκαιρία και σκαρφάλωσε στη δεύτερη θέση της γενικής. Ο Νορβηγός προσπάθησε και πίεσε στις ασφάλτινες ειδικές διαδρομές, παραμένοντας στη μάχη για τη δεύτερη θέση της γενικής. Βλέπετε, το έργο του δεν ήταν εύκολο, αφού σήμερα είχε να αντιμετωπίσει τον ιπτάμενο Dani Sordo, ο οποίος από την 5η θέση σκαρφάλωσε στην 3η, σημειώνοντας εξαιρετικούς χρόνους στις ειδικές διαδρομές. Μπορεί ο Ισπανός να μην βρέθηκε στο στοιχείο την πρώτη μικτή ημέρα του αγώνα, αλλά σήμερα ήταν ανταγωνιστικός και ταχύς, με αποτέλεσμα να κερδίσει ειδικές και να αναρριχηθεί στην κατάταξη. Βέβαια, οι ελπίδες του για νίκη έχουν μειωθεί δραματικά, αλλά είναι δεδομένο ότι με 15 περίπου δευτερόλεπτα να τον χωρίζουν από τον Solberg, θα πιέσει όσο είναι δυνατόν για τη δεύτερη θέση της γενικής. Όμως, ο Νορβηγός πρώην Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν πρόκειται να παρατήσει έτσι εύκολα τα όπλα. Αυτό είναι σίγουρο.

Βέβαια, στη μάχη για μία θέση στο βάθρο είναι και ο Jari Matti Latvala! Ο νεαρός Φινλανδός προσπάθησε να πιέσει από νωρίς σήμερα, αλλά προβλήματα με το στήσιμο του Focus δεν του επέτρεψαν να κινηθεί στους ρυθμούς που επιθυμούσε. Η πολύ σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης είχε σαν αποτέλεσμα να είναι απόλυτο το Focus στις αντιδράσεις του και να χάσει χρόνο απλό τους αντιπάλους του. Παρόλα αυτά, ο Φινλανδός είναι σε απόσταση βολής από την κορυφή και αύριο θα πιέσει για κάτι καλύτερο, αν και η εμπειρία-ταχύτητα του σε αυτού του είδους τις επιφάνειες, δεν πρόκειται να τον βοηθήσει στην προσπάθεια του. Προβλήματα, όμως, δεν είχε μόνο ο Latvala, αλλά και ο ομόσταυλος του Mikko Hirvonen. Ο Φινλανδός πρώτος οδηγός της Ford, εκτός από τις μέτριες επιδόσεις του είχε σήμερα να αντιμετωπίσει και προβλήματα αξιοπιστίας. Συγκεκριμένα, ο περσινός διεκδικητής του τίτλου, είχε πρόβλημα με το τούρμπο του Focus, με αποτέλεσμα να χάσει χρόνο, αλλά παραμένοντας ευτυχώς για τον ίδιο και την ομάδα του στην 5η θέση της γενικής. Ένα αποτέλεσμα που μόνο μέτριο μπορεί να χαρακτηριστεί για τον οδηγό που πέρσι έχασε μόλις για έναν βαθμό τον τίτλο.

Όμως, ο χρόνος που έχασε ο Hirvonen είναι αρκετός για να τον φέρει σχεδόν πέντε λεπτά μακριά από την κορυφή! Έτσι, μόλις δεκαπέντε δευτερόλεπτα πίσω του, ακολουθεί ο Matthew Wilson, ο οποίος ακολουθώντας την προσφιλή του τακτική που τον θέλει να μένει μακριά από τα ρίσκα, έχει καταφέρει να σκαρφαλώσει στην έκτη θέση, μπροστά από τον Ούγγρο Turan στην πρώτη του με το Ford Focus RS WRC ’08.

Όμως, η πιο δραματική εξέλιξη της ημέρας, ήταν στην κατηγορία Νέων, με το φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου, Aaron Burkart να βγαίνει από το δρόμο και να εγκαταλείπει, ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση της γενικής και αγκαλιά με τον τίτλο. Ο Γερμανός οδηγός έκανε ένα πολύ σημαντικό λάθος, το οποίο αυτή τη στιγμή του στοιχίσει για ακόμα μία φορά τον πολυπόθητο τίτλο. Το ερώτημα είναι ότι με αυτό το αποτέλεσμα που καταλήγει το Πρωτάθλημα φέτος και η απάντηση είναι: Προς Ολλανδία μεριά. Συγκεκριμένα στην αγκαλιά του Hans Weijs Jr., ο οποίος στον αγώνα παραμένει δεύτερος στην κατηγορία και το μόνο που χρειάζεται να τερματίσει στην ίδια θέση. Αξίζει να σημειώσουμε, ότι στην κορυφή της κατάταξης για τον ισπανικό αγώνα παραμένει ο τοπικός Lemes, ο οποίος για ακόμα μία φορά κλέβει τις εντυπώσεις.

Όπως όλα δείχνουν, οδεύουμε προς τη νίκη νούμερο 61 του κ. Loeb, με μοναδικό ερώτημα το βάθρο και ποιοι θα το συμπληρώσουν. Προγνωστικά; Δεν γίνονται, ειδικά από τη στιγμή που για τη συμπλήρωση του αγώνα απομένουν μόλις τέσσερις ειδικές διαδρομές. Τα υπόλοιπα επί των ασφάλτινων ισπανικών διαδρομών._Π.Τ.panost@4troxoi.gr

Επίσημο site αγώνα: www.rallyracc.com
Επίσημο site WRC: www.wrc.com
Ραδιόφωνο: http://www.wrc.com/jsp/index.jsp?lnk=250